Oprichter en mede­directeur Erik Geerts heeft een flinke tijd in de truckfinanciering gewerkt. “Daar wordt heel scherp gecalculeerd. De kilometerkostprijs plus het uurloon van de chauffeur bepaalt de kostprijs. Bij het leasen van personen­ auto’s gaat dat anders. Daar zit je met een contract met een bepaald aantal kilometers. Blijf je daaronder of ga je er overheen, dan is de leasemaatschappij gerechtigd de contractprijs aan te passen. Daar pakken zij hun marge mee.”

Flexibeler wordt het niet

Met dit principe in het achterhoofd startte Geerts in 2010 een eigen leasebedrijf. “Ik wilde het anders doen. Werken met een transparante kostprijs voor de ondernemer die voor die medewerkers de leaseprijs betaalt. Net als bij een abonnement voor je mobiele telefoon: een stukje vast, maar daarboven variabel per gereden kilometer. Minder rijden is dus minder betalen, flexibeler wordt het niet!” Het bedrijf heeft inmiddels een vloot van zo’n duizend personenauto’s in de lease en een omzet van 18,5 miljoen euro.

Gevraagd naar de unique selling proposition van H4 is er echter een ander aspect dat een nog grotere driver is achter de groei van de klantenportefeuille. Mede­directeur Jesse Koster: “Dat klinkt misschien cliché, maar dat zijn onze service en flexibiliteit. Veel van onze klanten zijn innovatieve bedrijven in bijvoorbeeld de zorg of ICT. Daar wordt veel projectmatig gewerkt of op basis van detachering. Situaties veranderen daardoor; de mobiliteitsbehoefte dus ook. Wij gaan daar graag in mee. Is een combinatie met een elektrische fiets handiger? Dat kan. Liever een deelauto? Ook mogelijk. We kijken naar wat de werknemers van onze klanten écht nodig hebben. Daarmee dragen we bij aan de medewerkerstevredenheid. Dat wordt dan weer zeer gewaardeerd door onze opdrachtgevers. We zijn eigenlijk een soort arbeidsvoorwaarde.”

Vragen?

Neem contact op met één van onze specialisten.

Julian Pieper
0184 49 68 00
Mail mij
Jan de Blok
0180 64 54 64
Mail mij
Van Hoorne Entertainment
Ondanks dat corona er fors ingehakt heeft in de horeca en evenementenbranche, is 2020 geen verloren jaar voor Michael van Hoorne. De plots beschikbare tijd leidde tot een aantal mooie initiatieven, waaronder een heus vakantiepark in de Alblasserwaard.
lees meer
Hokra
Hokra, het fullservice-bureau voor promotionele communicatie uit Noordeloos, heeft niet alleen het concept voor H@RY bedacht; ze zijn het zelf ook gaan gebruiken. Tot volle tevredenheid: "heel handig allemaal".
lees meer
Blaauw Products
Rob van Erven liep al langer rond met plannen om een bedrijf over te nemen. Toen de kans met ovenbouwer Blaauw zich voordeed, schakelde hij Hoek en Blok in om de deal tot een goed einde te brengen. “Zelfs complimenten van de verkopende partij…”
lees meer
Contact
Meer informatie?

Laat jouw gegevens achter en wij nemen zo spoedig mogelijk contact met je op.